AntiTPO harcos

Egy változtatni vágyó anya történetei

Egy változtatni vágyó anya történetei

Újabb foltok

2020. január 06. - AntiTPO Harcos

Karácsony előtti héten, mikor épp beteg volt a kisfiam, így nem voltam túl nyugodt állapotomban, egyik este a fürdőszobai tükörben teljesen véletlenül észrevettem, hogy sosem látott piros foltok jelentek meg mindkét vállamon. Olyasmi volt, mintha felhorzsoltam volna a bőröm, csak épp a bőr alatt. Ja és nem viszketett, meg semmi ilyesmi csak épp ott voltak, ahol nem kellett volna.

Teljesen megrémültem. Első gondolatom az volt, hogy melanoma. Épp nem rég olvastam egy regényt – Irvin D. Yalom: A Schopenhauer terápia – amiben a főszereplő pszichiáternek bőrrákja volt, így nem csoda, hogy rögtön erre gondoltam. Gyorsan szaladtam is a telefonomért, hogy rákeressek neten, de a melanomát hamar kizártam. Majd beírtam a keresőbe, hogy autoimmun bőrbetegség. Na itt megint mindenféle szörnyűséget találtam, végül úgy ahogy sikerült megnyugtatni magam és ismét beláttam, hogy nem az internet fog rajtam segíteni.

Aztán eszembe jutott, hogy igazából már több, mint 3 hónapja tart a diétám és azóta nem is nézettem meg a TSH-m. Azt gondoltam laikusként, még akár ez is okozhatja ezt a bőrproblémát. Persze titkon nagyon bíztam benne, hogy jobb lesz majd az eredményem.

sad.png

Még aznap este kértem időpontot magán vérvételre, így hamar lett eredmény és a TSH-m nem csökkent, sőt egy picit nőtt is az érték (aki nem tudná: magas TSH pajzsmirigy alulműködést jelez, alacsony TSH pedig pajzsmirigy túlműködést). Amikor megláttam az értéket: 2,48 sírva fakadtam. Én annyira csalódott voltam, hogy semmi javulás, sőt rosszabb, mint azelőtt. (Korábban 2,08 volt.) Hogy tényleg ezért „szenvedek”, meg éhezek, és mondok le finom dolgokról, hogy aztán semmi javulás… Dühös, csalódott és szomorú voltam. Értelmetlennek gondoltam az egészet. De aztán megint az a bűvös idő megoldotta a dolgot és a csalódottságom elmúlt.

A következő vízválasztó márciusban lesz, mikor letelik a fél év, nagyon – nagyon bízok benne hogy jobb lesz az Anti Tpo-m, ha nem, még nem tudom mit csinálok, de lehet elmegyek egy olasz étterembe. :) 

És szeretnék elmenni egy magán endokrinológushoz is, és vele is egyeztetni, hogy egy szakember mit gondol a diétámról. Csak ez is olyan lutri, mert nagyon nehéz jó orvost találni. És közülük is mindegyiknek úgyis más a véleménye.

Na de vissza a foltokhoz. Mivel a fiam beteg volt, így elmentünk a gyermekorvosunkhoz, aki egy helyszínen rendel a felnőtt orvosokkal. És olyan szerencsém volt, hogy sikerült bejutni a háziorvosomhoz és megmutatni neki a foltokat. Elmeséltem neki, hogy már 3 hónapja elhagytam a glutént, a tejtermékeket és a cukrot az étrendemből. Ő azt mondta, hogy szerinte allergiás vagyok valamire, lehet, hogy a diéta miatt az új ételek, amit eddig nem ettem vagy valamiből esetleg többet fogyasztok, ami allergiás reakciót váltott ki. Csak hát ugye rájönni arra, hogy mi okozhatja, az megint csak lemondásokkal és idővel jár. Így úgy döntöttem, hogy nem foglalkozok vele, nagy baj nincsen. És most 3 hét után a foltok maguktól szépen elkezdtek halványodni és már 90%-ban elmúltak. Épp úgy ahogy jöttek, szépen sunyiban.

A bejegyzés trackback címe:

https://antitpoharcos.blog.hu/api/trackback/id/tr1015395780

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása