AntiTPO harcos

Egy változtatni vágyó anya történetei

Egy változtatni vágyó anya történetei

Kezdetek I. - Babavárás során sok minden kiderül

2019. október 08. - AntiTPO Harcos

Ha a kezdetekre gondolok, akkor 2015 januárjáig kell visszamennem, amikor is a hónap végén a terhességi teszten két csík jelent meg, ami ugye mindenki tudja mit jelent: babát vártam. :) (Csak zárójelben jegyezném meg - merthogy pajzsmirigy alulműködésnél ez fontos információ - szinte az első próbálkozásra össze is jött a baba.)

A babavárás során szerencsére mindenféle kötelező vizsgálatokra küldik az anyukákat, így derült ki egy vérvétel során, hogy kissé magas a TSH-m. Az egészben az volt a vicces, hogy a védőnőm hívta fel rá a figyelmet, a nőgyógyászom átsiklott felette, merthogy nem volt sokkal magasabb a normál értéknél. Úgyhogy ezer hála a védőnőnek.

Aztán jött a kétségbeesett keresgélés a neten, hogy akkor ez most mit is jelent és persze, hogyan hat a babára. Egy két cikk után úgy döntöttem, jobb, ha nem az internetről gyűjtök információkat, mert csak még jobban megijedek, ami pedig nem tesz jót a babának és az nekem sem.

Első lépés az volt, hogy eljussak egy endokrinológushoz. Természetesen a közfinanszírozott egészségügyben 2 hónapot kellett volna várnom, hogy megvizsgáljon egy szakember. Emlékszem milyen megalázó volt, mikor magyarázkodtam, hogy de hát értsék meg kismama vagyok, ebben az állapotban nem várhatunk hónapokat. De mindez a doktor urat sajnos nem érdekelte…

kezd.png

Így hát azonnal kértem időpontot magánorvoshoz. Aki megnyugtatott, hogy nincsen nagy baj és hogy ez egy hálás betegség, merthogy a TSH szintemből tudják nézni milyen az állapotom és ahhoz igazítják majd a gyógyszerszedés mértékét. Sokkal többet tőle sem tudtam meg…

25 mg Letroxal kezdtem és a terhesség alatt rendszeresen nézték a TSH-t, illetve egyszer megnézték az AntiTPO szintemet ez akkor 70 volt. (Ma ujjonganék örömömben, ha ennyi lenne.)

A babavárós 9 hónap gyorsan elrepült és egy hosszú, de annál csodálatosabb szülés után kibújt a pocakomból a kisfiam. Mivel már a terhesség során tudtuk, hogy pajzsmirigy beteg vagyok, ezért ilyenkor az újszülötteknek is megnézik, hogy rendben van-e a pajzsmirigyük (vérből). Szerencsére nála az is rendben volt.

 És minden jól alakult sikerült szoptatnom is és tovább szedtem a Letroxot. Folyt köv.

A bejegyzés trackback címe:

https://antitpoharcos.blog.hu/api/trackback/id/tr7215209160

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása