AntiTPO harcos

Egy változtatni vágyó anya történetei

Egy változtatni vágyó anya történetei

Kezdetek II. – A bőröm jelzései: bőrprobléma

2019. december 03. - AntiTPO Harcos

A történet megint csak évekkel korábbra nyúlik vissza, mikor 2016 tavasza környékén – a kisfiam születése után kb. fél évvel később – a bal kezem gyűrűs ujján piros folt jelent meg, ami nagyon viszketett. Persze rögtön pánikba estem, hogy a gyermekem elkaphat valami bőrbetegséget. Mivel akkor még elég gyakran jártunk gyerekorvoshoz, ő megnyugtatott, hogy ne aggódjak, a kisfiamra ez nem jelent veszélyt. Aztán sikertelenül kísérleteztem mindenféle krémekkel, miközben vártam, hogy bejussak a bőrgyógyászhoz. Azt hiszem 2 hónapos várakozási idő után jártam sikerrel.

Aztán a szakorvos annyit mondott, mivel anya lettem többet érintkezik a kezem vegyszerekkel - ??? – és ez lehet a bőrprobléma oka, így felírt egy szteroidos krémet és azt javasolta, hogy használjak gumikesztyűt mosogatáshoz. Én akkor még azt hittem, hogy igaza lehet és megfogadtam a tanácsát. A krém a maga módján segített is, de ha nem kentem vele a kezem egy – két nap után újra kiújult a piros folt és nagyon kellemetlen volt, mert továbbra is erősen viszketett. A gumikesztyű pozitív hatásai nálam nem jelentkeztek.

Már nem emlékszem pontosan, de 1-2 év után újra elmenetem szakorvoshoz, de most már egy másik bőrgyógyászhoz, mert kezdett aggasztani, hogy igazából évek óta kenem a kezem szteroidos krémmel, ami a tünetet kezeli ugyan, de a problémát nem oldja meg. Én meg közben mérgezem magam a szteroidokkal… Ekkor már nem hittem az előző orvosnak, hogy a vegyszerek miatt lenne ez az egész.

De nem tudtam mit tenni, mert tényleg nem használt semmi, és ha nem kentem a kezem a krémmel (merthogy volt ilyen kísérletem) akkor nagyon csúnyán elvakartam a foltot, és még rosszabb lett a helyzet.

bor_problema.png

Szóval ez az újabb orvos kicsit többet mondott, mint az előző. Szerinte gyulladás van a szervezetemben és azt javasolta, hogy végeztessem el az általa javasolt gócvizsgálatokat. De azért felírt antibiotikumot (amit nem vettem be, mert józan ésszel úgy sejtettem, hogy nem fog segíteni), és tőle is kaptam egy szteroidos krémet.

Az ajánlott gócvizsgálatokat végig jártam: nőgyógyászat, fogorvos, gasztroenterológia, fül orr gégészet, hasi ultrahang, labor vizsgálatok. Gócot azonban sehol nem találtak…

Aztán ez év elején, nagyon ronda lett az ujjam, ilyen sárgás hólyag jelent meg rajta. Nagyon megijedtem. Így sürgős esetként bejutottam várakozási idő nélkül bőrgyógyászhoz, ugyanahhoz a hölgyhöz, akinél másodszor jártam. Megint ugyanazt mondta. És ugyanazokat írta fel. Viszont én már sejtettem, hogy ezeknek a dolgoknak köze lehet a táplálkozáshoz, hiszen elvileg semmi bajom, közben meg a bőröm jelzi, hogy valami nem oké. Megkérdeztem az orvost, hogy szerinte nem lehet-e az az ok, hogy valamilyen ételre esetleg allergiás vagyok? Esetleg gluténérzékeny vagyok? Azt mondta, szerinte ilyen jellegű problémám biztos, hogy nincsen.

Mivel ez a sárga hólyag nagyon zavart, ezért elmentem egy magán bőrgyógyászhoz is, aki semmivel nem mondott többet, mint az előző. Tőle is rákérdeztem, hogy javasolja-e, hogy változtassak az étkezésemen? De ő sem látott ilyen jellegű problémát. Ja és ő még egy allergia gyógyszert is felírt. Gondoltam, hogy ezt sincs értelme kiváltanom. Végül a hólyag magától elmúlt, mindenféle gyógyszerek nélkül… Azóta szerencsére nem jelentkezett.

Nyilván a probléma megjelenésekor még nem sejtettem, de most már biztos vagyok benne, hogy ez is összefüggésben van az alapbetegségemmel és tényleg gyulladás okozza a problémát, ahogy az egyik bőrgyógyász is gondolta. Csakhogy ezt antibiotikummal és szteroidos krémmel nem lehet megszüntetni.

A bőrpír és a viszketés még mindig fenn áll, bár szerintem már jobb a helyzet. Szteroidos krémmel átlagosan 3 naponta kenem. Nagyon bízok abban, hogy pár hét múlva elhagyhatom ezt a krémet is, és a táplálkozás változás első látható pozitív jele lesz, hogy elmúlik ez a fajta bőrprobléma. Ha így lesz rögtön megírom. :) 

A bejegyzés trackback címe:

https://antitpoharcos.blog.hu/api/trackback/id/tr6115336044

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása